The first week.. - Reisverslag uit London, Canada van Jeroen Alliet - WaarBenJij.nu The first week.. - Reisverslag uit London, Canada van Jeroen Alliet - WaarBenJij.nu

The first week..

Door: jeroeninontario

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

11 September 2010 | Canada, London

Goededag allemaal!

Hier is dan het tweede verslag waar sommige van jullie misschien wel op wachten! Dit verslag zal vooral gaan over de eerste week op Fanshawe College. Het was vooral een week van introductie, dingen opzetten en meer mensen leren kennen.

Mijn schoolweek begon op dinsdag, omdat het maandag "Labour Day" was. Het schooljaar begon dus goed, een vrije dag! Wat wil je nog meer!?
Dinsdag begon mijn week met het opzetten van het goede rooster, want dat was nog steeds niet in orde en de HZ verwacht een Learning Agreement voordat de lessen van start gaan. Dat was in dit geval niet gelukt, maar we hebben wat uitstel gekregen. Nadat ik met onze Spaanse coordinator alles geregeld hadden, begonnen voor mij de lessen ook dinsdag. Ik begon om 10.00u met de les Operations Management. Toen ik dit vak koos had ik eigenlijk nog niet een goed beeld van wat dit vak inhield, daarom was de eerste les erg nuttig. Waarschijnlijk weten een aantal van jullie ook niet wat het vak inhoudt, dus daarom even een korte omschrijving.
"This course is an introduction to the field of Operations Management, the art and science of ensuring that goods and services are created and delivered successfully to customers. The practical applications of operations in both manufacturing and service organizations will be emphasized with topics including operational strategy and the impact on customer satisfaction. This course will cover the basic and essential aspects of this field of study." Dit is de course omschrijving die ze aan ons gegeven hebben. Voor de rest is er tijdens de lessen niet veel gedaan, omdat het "opstart" les was.
Wat mij vooral opvalt hier, is dat het leeftijdsverschil van de studenten erg groot is. Hiermee bedoel ik ook echt groot, want er zitten veel mensen bij die een heel gezin hebben en nog een extra studie bij willen leren. Je hebt daarom vaak een gemotiveerde klas met veel verschillende types. Helaas heb je hier, net zoals in NL, net zoveel "douchebags" tijdens lessen. Deze studenten volgen de meeste lessen, maar voeren echt geen fluit uit! Genoeg over hoe de klassen eruit zien!
Mijn tweede les op dinsdag was Statistics, het is eigenlijk exact hetzelfde als statistiek in Nederland. Ik moet toegeven, want ik heb nu 2 lessen statistiek gehad, dat het erg moeilijk is omdat alles in Engelse termen gaat. Daarom is het vaak lastig om gelijk op het juiste pad te zitten, maar dat zal vanzelf wel beteren.
Op woensdag heb ik weer Operations Management, maar ook nog twee nieuwe vakken, "Professional Communication" en "Principles of Marketing II".
Laten we beginnen met Professional Communication, dat is eigenlijk alles wat te maken heeft met het professioneel overkomen tijdens je werk. Met andere woorden, hoe schrijf je goede memo's emails brieven ect.. Het is gewoon de communicatie tijdens je toekomstige baan. Dit is een kleine herhaling, want dit heb ik een jaar gevolgd in Maastricht.
Het andere vak, Principles of Marketing II, heb ik nog maar 1 les van gehad en dat was introductie les. Ik heb wel de course description van het vak: "Principles of Marketing II resumes where principles of Marketing 1 finished and covers the fundamentals of
marketing in more depth. Designed for Business Marketing students, the course will test students' ability to
synthesize data, analyze ambiguous information, and make decisions through chapter case studies. Students
are exposed to in-depth decision making challenges related to ethical dilemmas in marketing, brand
management, logistics, pricing and integrated marketing communications. The practical component of the
course involves the assembly of a complete marketing plan." Zo hebben jullie een idee wat dit vak inhoudt.
Ik heb nog twee vakken niet beschreven en dat zijn "Organizational Behavior" en "Dine for professional Success". Het tweede vak heb ik nog niet gehad, omdat dat op maandag is en het afgelopen maandag dus Labour Day was. Organizational Behavior heb ik daarentegen wel gehad. Ik zal jullie weer een course description geven zodat jullie kunnen zien wat dat met zich meebrengt. "Whether working in private/public sectors, profit or not-for-profit institutions, OB theories apply to
everyone. This course investigates how individuals, groups & structure affect behaviour within
organizations. Discussions include: history of OB, evolution of organizational structure, design and
culture; work place productivity, employee skills & technology demands; conflict
resolution; interpersonal skills; legislation as it relates to workplace discrimination & harassment;
leadership; manage change and power/politics. This course has received H.R.P.A. approval towards the
C.H.R.P. accreditation designation."
Hopelijk hebben jullie nu een idee van hoe mijn vakken en klassen eruit zien.
Over de docenten gesproken, deze zijn allemaal heel aardig en hebben heel veel voor je over. Ze zijn erg behulpzaam en reageren erg snel op de emails die je stuurt. Ik mag niet klagen met de docenten die ik heb.

Nu jullie weten wat voor schoolweek ik heb, willen jullie ook wel weten wat ik deze week allemaal nog gedaan heb!
Als ik eerlijk ben, niet veel! Deze week hebben we vooral gebruikt om alles een plekje te geven en goed opgang te komen. Dat is gelukt, dus gisteravond hadden we ons eerste "schoolparty". Voorafgaande aan dit feest, was er een BBQ georganiseerd voor alle internationale studenten, inclusief de staff van de school. Het was allemaal gratis, dus dat is voor Hollanders altijd een plus!
Wat me erg opvalt aan deze kant van de wereld, is dat iedereen contact met je zoekt. Alle staff dat aanwezig was bij de BBQ komt bij je zitten en begint overal vragen over te stellen. Ze willen alles van je weten en hopen dan gelijk wat verbeterpunten te krijgen voor de komende jaren. Als ik eerlijk ben,zijn er bijna geen punten die verbeterd kunnen worden aan het ontvangst van de internationals! De organisatie van papieren ect.. kan nog wat netter geregeld worden, maar als je eenmaal hier bent, maakt dat veel goed!
Ok, ik was gebleven bij de party die na de BBQ gepland was. Deze begon om 21.30 en kwam ten einde om 02.00. In Canada is het verplicht om de bar/club te sluiten om 2u. Dat zijn wij als Nederlanders niet gewend, maar het is toch wel lekker, omdat je de volgende ochtend niet zo moe bent en toch een leuk feestje gehad hebt. Het was mijn eerste avond dat ik genoten heb van de "Molson Canadians", het bier uit Canada! Ik moet toegeven, ze smaken erg goed!

De rest van de week is het heel rustig geweest. Meestal is het 's avonds beetje tv kijken, ps3 spelen of bij iemand op de kamer ontspannen! De komende weken zullen er wel anders uit gaan zien met het huiswerk wat eraan komt, maar voor nu... genieten van het weekend!

Even een update over de uitstapjes: Waarschijnlijk gaan we volgend weekend een dagje naar Niagara Falls en eind September ga ik samen met Dorrey (mijn roommate) naar een icehockey wedstrijd van de "London Knights". Deze spelen weliswaar niet in de NHL, maar toch een erg hoog niveau. Tevens zijn de kaarten voor deze wedstrijden niet 100 dollar of meer, maar een mooi bedrag van 25 dollar!
Er zijn nog wat tripjes die op het programma staan, maar daar hebben we nog geen specifieke datum aan gegeven. Als het zover is, zal ik het zeker laten weten!

Voor foto´s kan je kijken op deze link: http://picasaweb.google.nl/111431983600791222222/Canada#

Er staan nog niet zo veel foto's op, maar die komen er langzaam aan! Foto's van de school maken is ook niet zo bijzonder hé!

Hopelijk zijn jullie nu op de hoogte hoe de eerste schoolweek hier geweest is en ik hoop jullie graag weer te zien bij mijn volgende verslag!

Jeroen

  • 11 September 2010 - 10:13

    Tom:

    Jerommekeeee! Klinkt goed allemaal, mooi dat je alvast je tripjes gaat plannen:p
    Ik ben blij dat je goed wordt opgevangen op school en dat je al hebt geproefd van de Molson Canadians. Kwam de ervaring van Mark in Canada toch van pas;)
    Binnenkort gaan we eens msnen oid! Eerst deze week een gooi doen naar het clubkampioenschap op Animo en genieten van mijn HBO diploma (heb ik gisteren gehaald!)

  • 11 September 2010 - 11:36

    Martijn:

    Heee Jeroen!

    Leuk verslagje weer, zo te zien hoef je je daar niet te vervelen! En als zelfs het bier goed smaakt denk ik dat jij je je wel vermaakt daar. :P

    Have fun en spreek je snel weer!


  • 11 September 2010 - 13:34

    Anne:

    hee liefje!
    wat een prachtig verhaaltje weer! haha je bent geweldig, je zou beter schrijver worden ofzo.... haha nee grapje, maar wel fijn dat je in het weekend eens weg gaat, want dan is het daar niet zo saai meer:)
    xxxxxxx hou van jou!
    Ps: ik mis je toch wel een beetje!

  • 17 September 2010 - 14:34

    Eveline:

    Heee jeroentje! heel leuk hoor die verhalen van je:) je bent wel lekker eerlijk daar hou ik wel van! heb nu op school een project voor een shopping mall in canada, moest even aan je denken;)! Hopelijk leer je nog allemaal leuke mensen kennen en kun je daar beetje de boel gaan verkennen! Succes nog en ik volg je verhalen:)
    X Eveline

  • 20 September 2010 - 10:21

    Dierijnck George G:


    Dag Jeroen

    Ik lees regelmatig uw Blog.Tesamen met Maria en Lucien zijn we natuurlijk nieuwsgierig hoe u het ginder in Canada steld.Veel groeten en hou je goed
    Groeten uit de vlaanders

  • 26 September 2010 - 18:01

    Tessa:

    Hi Jeroen,

    Erg leuk om te lezen waar je allemaal mee bezig bent. Kunnen we een beetje meegenieten van die super ervaring.
    Heel veel plezier daar!
    xx Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, London

Studeren in Canada!

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2010

Jason Mraz & Thanksgiving Weekend

11 September 2010

The first week..

03 September 2010

Happiness or sadness....?
Jeroen

Actief sinds 29 Aug. 2010
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 5693

Voorgaande reizen:

02 September 2010 - 20 December 2010

Studeren in Canada!

Landen bezocht: